وبلاگ

مهمترین نکاتی که در حسابداری مالیاتی باید رعایت کرد

مهم ترین نکات حسابداری مالیاتی

یکی از شاخه‌های حسابداری به عنوان حسابداری مالیاتی معرفی می‌شود که در آن تمرکز حسابدار تنها روی مالیات و حسابرسی است و این کار را به صورت کاملا دقیق و با جزئیات انجام می‌دهد. امور مالیاتی در این مبحث مورد بررسی قرار می‌گیرد و میزان مالیاتی که شرکت‌ها باید پرداخت کنند مشخص می‌شود. حسابداری مالیاتی نیاز به تخصص رسمی دارد و با قوانین بروزی اجرا می‌شود. کسب‌و‌کارها باید قوانین مالیاتی را رعایت کنند. شرکت رابین محاسب مانا با پرسنل مجرب خود توانسته حسابداری مالیاتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. برای آشنایی با شرکت و خدمات آن بهتر است تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

معرفی کامل حسابداری مالیاتی

برای اینکه بتوانید خدمات حسابداری مالیاتی را به یک شرکت معتبر واگذار کنید نیاز است تا ابتدا از این شاخه حسابداری اطلاعات کافی داشته باشید. حسابداری امروزه پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و به زیر شاخه‌های متعددی تقسیم‌بندی شده است. حسابدار مالیاتی وظیفه دارد که به مالیات بردرآمد، جریمه‌های مالیاتی، قرائن، محاسبه کردن هزینه های قابل قبول مالیاتی و استهلاک، پیگیری کردن معافیت‌های مالیاتی، تشویق‌ها و ضرایب مالیاتی و… رسیدگی کند.

در کسب‌ و ‌کارهای بزرگ شما شاهد گروه‌های حسابداری هستید که کار مالیاتی را به صورت کاملا دقیق و طبق قوانین انجام می‌دهند. با این شاخه از حسابداری شما می‌توانید بخش‌های مختلفی از یک سازمان را به خوبی کنترل کنید و یک سیستم حسابرسی یکپارچه داشته باشید. فرآیندهای مالی و حقوقی هر کدام توسط افراد متخصص انجام می شوند. برای اینکه شرکت‌ها در دام‌های مالیاتی گرفتار نشوند نیاز است که کارهای حسابداری مالیاتی خود را به شرکت‌های معتبر واگذار کنند.

کسب‌و‌کارهایی که با حسابداری مالیاتی سر و کار دارند به هیچ وجه مشمول جریمه‌های سنگین نمی‌شوند. در این شاخه از حسابداری مباحث مالیاتی طبق قانون مورد بررسی قرار می‌گیرند. هدف اصلی حسابداری مالیاتی بررسی و نظارت وجوه نقدی و غیر نقدی است؛ به همین دلیل سازمان‌ها به این شاخه از حسابداری نیاز مبرم دارند. جهت جلوگیری از جرائم مالیاتی سنگین بهتر است کارهای مالیاتی را طبق اصول و قوانین انجام دهید.

حسابدار مالیاتی کیست؟

حسابدار مالیاتی کسی است که می‌تواند کار حسابرسی و نظارت را به صورت دقیق و طبق قوانین انجام دهد. این فرد به نام مشاور مالیاتی هم معرفی می‌شود که شما می‌توانید از تجربه و مهارت این افراد در امور مالیاتی نهایت استفاده را ببرید. حسابدار مالیاتی دانش و تخصص کافی در این حوزه را دارد و می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک زیادی کند. حسابداران تازه کار تجربه کافی در این عرصه ندارند؛ بدین ترتیب نمی‌توانند به کاربران کمک کنند. کسب‌و‌کارهای کوچک هم برای شروع کار سعی می‌‌کنند از مشاورین مالیاتی خبره استفاده کنند.

حسابدار مالیاتی دانش کافی دارد و می‌تواند با علم به قوانین و اصول مالیاتی کار حسابرسی را به خوبی انجام دهد. تسلطی که این شخص به امور مالیاتی دارد باعث شده تا کسب و کارهای کوچک و بزرگ از پرداخت مالیات‌های سنگین معاف شوند. آشنایی با نحوه تشکیل پرونده و شناخت تکالیف مالیاتی جز مهمترین اصولی است که حسابدار باید به آنها توجه کند. نیاز است تا حسابدار مالیاتی مدارک را برای سازمان‌ها آماده کند. قوانین اعتراض و تجدیدنظر توسط مشاور مالیاتی بیان می‌شود تا شرکت‌ها شرایط اعتراض را داشته باشند.

اصول-حسابداری-مالیاتی

در حسابداری مالیاتی چه اصولی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

در حسابداری مالیاتی یک سری نکات مهم وجود دارد و حسابدار باید کار را به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای انجام دهد. از اصول قابل بررسی در این شاخه از حسابداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین اصلی که در حسابداری مالیاتی مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد، مقدار درآمد و هزینه است که در سازمان‌ها و شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد.
  • بررسی صورت تمامی واردات و صادرات‌های شرکت و سازمان از دیگر اصولی است که حسابدار مالیاتی به آن می‌پردازد.
  • دارایی‌های ثابت اهمیت زیادی دارند؛ به همین دلیل در حسابداری مالیاتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
  • از دیگر اصول مهم در حسابداری مالیاتی می‌توان به صورت‌های گردش کالا و مواد اولیه اشاره کرد.
  • مالیات تکمیلی جز مهمترین اصولی است که در حسابداری مالیاتی بررسی می‌شود.
  • حقوق و مزایای کارکنان در تمام بخش‌ها از دیگر اصول بررسی شده در این شاخه از حسابداری است.
  • مبادلات صورت گرفته با اشخاص ثالث هم جز اصل‌های مهم در حسابداری مالیاتی است.
  • حسابدار مالیاتی به ۳ اصل مهم تعدیلات سنواتی، ارزش تمام شده خدمات وکالاها و هماهنگی تراز حساب‌ها و دفاتر مالی رسیدگی می‌کند.

وظایف-حسابدار-مالیاتی

وظایف اصلی حسابدار مالیاتی

حسابدار مالیاتی وظایفی دارد که در در ایفای نقش خود باید به نکات مهم و کاربردی توجه کند. تشکیل پرونده برای سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ اصلی‌ترین وظیفه حسابدار است. خدمات مربوط به اظهارنامه مالیاتی توسط حسابدار تهیه و تنظیم و برای اداره ارسال می‌شود. حسابدار مالیاتی تسلط کامل بر مالیات عملکرد و ارزش افزوده دارد. گزارشی که حسابدار از درامد، بدهی، هزینه و طلب‌های شرکت تهیه می‌کند به صورت فصلی و سالانه بوده و به شکل کاملا دقیق جمع‌آوری می شود. اگر دفاتر پلمپ شود این فرد پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

اگر شرکت چک دریافتی، پرداختی و وصول نشده داشته باشد توسط حسابدار پیگیری می‌شود. لایحه دفاع مالیاتی توسط این شخص مجرب تنظیم می‌شود. برای کاهش بدهی مالیاتی حسابدار همیشه پیشنهادات و راهکارهای خوبی ارائه می‌کند. از دیگر وظایف مشاور مالیاتی می‌توان به داشتن اطلاعات بروز از قوانین مالیاتی اشاره کرد که در این صورت کار تشخیص اصول و قوانین برای او آسان‌تر خواهد شد. حسابدار توانایی ثبت و کنترل کردن دفترهای قانونی را دارد و می‌تواند مالیات را بر اساس درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی محاسبه کند.

حسابداری مالیاتی برای چه کسانی مناسب است؟

حسابداری مالیاتی مناسب کسانی است که در حوزه حسابداری توانمندی و استعدادهای لازم را دارند. افرادی که در شاخه حسابداری مالیاتی شرکت می‌کنند باید نوآوری داشته باشند و اطلاعات آنها در این خصوص مدام بروز باشد. افرادی که درک بالا از حسابداری دارند، می‌توانند در این زمینه موفق باشند. حسابداری مالیاتی برای کسانی مناسب است که ارتباطات گسترده‌ای دارند و می‌توانند به راحتی با افراد ارتباط بگیرند. آگاهی از صنایع مختلف و کار آنها مهارت دیگری است که حسابدار به آنها نیاز دارد تا بتواند در کار خود موفق باشد.

علاقه و اشتیاق برای موفقیت در رشته حسابداری لازم است و آنهایی که ابتکار عمل دارند می‌توانند بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند‌. صادق و مورد اعتماد بودن برای این رشته نیاز است. اگر انعطاف‌پذیری لازم را دارید می‌توانید در حسابداری مالیاتی بهترین عملکرد را داشته باشید. داشتن ثبات برای این کار الزامی بوده و باعث نتیجه‌گیری بهتر از کار می‌شود. حسابدار مالیاتی باید در ریاضیات و علوم مرتبط با آن مهارت لازم را داشته باشد. علاقه‌مندی به حساب و کتاب اهمیت زیادی برای شروع این حرفه دارد.

سخن پایانی

شرکت حسابداری مالیاتی رابین محاسب مانا به عنوان برترین شرکت برای انجام امور حسابداری مالیاتی معرفی می‌شود که فعالیت خود را با پرسنل مجرب و باسابقه شروع کرده است. خدمات این مجموعه کاملا بروز بوده و توانسته به کسب و کارها کمک زیادی کند. شما می‌توانید تخصصی‌ترین خدمات مالیاتی را زیر نظر برترین کارشناسان مالیاتی رابین دریافت نمایید. این شرکت دارای مجوز رسمی بوده و تمام ویژگی‌های یک شرکت حسابداری خوب را دارا می‌باشد. انجام امور مالیاتی به صورت کاملا دقیق و بروز باعث شده تا سازمان‌ها از مالیات زیاد معاف شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *